Źródło: https://legaartis.pl
Witajcie.
Postanowiliśmy w jednym artykule zebrać to, co jest niezgodne z prawem tak abyście mogli to zawsze posiadać przy sobie w razie nagłej potrzeby a nie szukać w stresie podstawy prawnej, jaka usprawiedliwia Wasze działanie czy też zachowanie podczas kontroli policji czy sanepidu.
- Noszenie masek – niezgodne z prawem, ponieważ nadal obowiązek ten wywodzi się z rozporządzenia a nie ustawy.
Spójrz:
Regulacja obowiązku zasłaniania ust i nosa, jaka wynika z nowelizacji ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń z mocą od dnia 29.11.2020 roku, opublikowana w (Dz. U. Poz. 2112) następuję zgodnie dodanym zapisem na podstawie art. 46b) punkt: 13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego nakazu” i żądam umorzenia postępowania.
W tym miejscu wskazujemy prawidłowy zapis tej deregulacji:
“Art. 46b. W rozporządzeniu, o którym mowa w art. 46a, można ustanowić: 13) nakaz zakrywania ust i nosa, w określonych okolicznościach, miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach, wraz ze sposobem realizacji tego nakazu.”
Zatem naszym zdaniem obowiązek powstaje z Rozporządzenia a zatem nadal jest sprzeczny z prawem. Należy też zwrócić uwagę na to że przy ilości obostrzeń jakie obowiązują i ograniczają nam konstytucyjną wolność aby one miały podstawę prawną należałoby wprowadzić stan wyjątkowy.
Można też podjąć próbę obrony powołując się na art 39 Konstytucji RP który mówi o tym że aby wykonać na czyimś ciele eksperyment medyczny do jakiego można przyporządkować maskę należy uzyskać na to zgodę tej osoby. Wszakże nie ma udowodnienia na to że maska daje zabezpieczenie przed rozprzestrzenianiem się zabójczego wirusa i obecnie jest eksperymentem.
- Kary Administracyjne – obecna sytuacja prawna po dokonaniu nowelizacji ustawy wyklucza możliwość karania przez sanepid karami administracyjnymi osób, które nie przestrzegły w czasie przeszłym rzekomo określonych nakazów i zakazów i ponieważ za pomocą art. 15 pkt 7 ustawy nowelizującej ustawodawca dokonał zmiany ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1845) poprzez nadanie nowego brzmienia jednemu z artykułów art. 48a.
Zgodnie z zasadą „lex posterior derogat legi priori, norma” – norma późniejsza uchyla normę wcześniejszą a zatem stare brzmienia art. 48a jakie dawało możliwość karania sanepidowi obywateli został uchylony nowym zapisem, jakiego dokonał ustawodawca.
Na tej podstawie stwierdzić należy jednoznacznie, iż sanepid obecnie nie posiada możliwości nakładania jakichkolwiek kar na osoby, które nie stosują się do bezprawnych nakazów i zakazów w tym do ogłoszonej godziny policyjnej.
- Zakaz zgromadzeń w czasie stanu epidemii – niezgodny z prawem gdyż jedynie przy ogłoszeniu w Polsce stanu wyjątkowego istniałaby podstawa prawna do zakazania zgromadzeń i strajków.
Patrz Wyrok: Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia, w sprawie IV W 455/20, Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia, w sprawie V W 1083/20, Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia, w sprawie V W 1083/20, Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia, w sprawie V W 1847/20.
- Zakaz przemieszczania się niezgodny z powszechnie obowiązującym prawem, ponieważ narusza on art. 31 ust 3 Konstytucji RP tak stwierdził SR w Kościanie w sprawie II W 71/20 stwierdzając, iż zakaz przemieszczania się mógłby być jedynie wprowadzony na terenie RP w przypadku ogłoszenia stanu wyjątkowego.
- Kwarantanna dla powracających – niezgodna z prawem, ponieważ nie można zdrowego człowieka zaliczyć do grona podejrzanych bez podstawy prawnej. Zgodnie z art. 2 ust 20 21 ustawy z dnia 05 grudnia 2008 roku o zapobieganiu (…) z późn. zm. za osobę chora uznaje się jedynie osobę z potwierdzonym klinicznie zakażeniem a za podejrzaną osobę, jaka nie posiada potwierdzonego klinicznie zakażenia, lecz posiadała bezpośredni kontakt ze źródłem zakażenia.
Kara administracyjna za nie przestrzeganie nie obowiązuje gdyż sanepid jak wynika z pkt. 2 nie posiada obecnie mocy prawnej do karania obywateli.
- Zakaz prowadzenia działalności, jaki (NIE)rząd wprowadza od marca 2020 roku niezgodny z prawem. Tak orzekł WSA w Opolu w wyroku II SA/OP 219/20. Sąd ten zastrzegł, iż zakaz taki mógłby być wprowadzony jedynie w przypadku gdyby rząd ogłosił na terenie RP stan klęski żywiołowej.
Zatem jak wynika z powyższego jedynie przy wprowadzeniu stanu wyjątkowego (NIE)rząd mógłby nam fundować takie atrakcje.
NIE DAJ ZROBIĆ Z SIEBIE NIEWOLNIKA NA PODSTAWIE PRAWA, JAKIE NIE JEST PRAWEM.
Przypominamy, o naszej akcji bezpłatnych porad prawnych z zakresu problemów z COVID.
Na zlecenie indywidualne klienta nasza Kancelaria przygotuje również wszelkie pisma w zakresie spraw związanych z COVID.
Jeśli potrzebujesz pomocy napisz do nas na adres @: kontakt@legaartis.pl lub zadzwoń: 22 266 86 18 lub 579636527
Na Państwa zlecenie, które nie wchodzi w zakres porady pro bono możemy podjąć się przygotowania indywidualnych pism takich jak: odwołania od decyzji, sprzeciwów od wyroków nakazowych, wniosków o uchylenie mandatu, zawiadomień do organów ścigania, pism do pracodawcy w związku z bezprawnym przymuszaniem do zasłaniania ust i nosa w zakładach pracy.
Jeśli uważacie Państwo, iż nasza pomoc, jaką od nas otrzymujecie zasługuje na wparcie pracowników Kancelarii możecie nas wspomóc poprzez wpłatę dowolnej kwoty na rachunek bankowy Kancelarii LEGA ARTIS:
Anonimowe wsparcie bitcoin:
1Akmc9RbB476W4JpavbQf9sAEB8C7iWcn9
Wsparcie paypal:
paypal.me/legaartis
Dane do przelewu:
Nr konta: 04 1020 3903 0000 1402 0122 6752
Kancelaria Lega Artis
ul. Przasnyska 6a lok 336a
01-756 Warszawa
Tytuł: “darowizna na działalność”
IBAN: PL04102039030000140201226752
Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom za dotychczas udzielone nam wsparcie finansowe.